De schaduw van Congo

>

Ardooie De Tassche 2017

Photo credits: Johan Heytens.
Ha, hier heb ik al eens een wedstrijd gelopen! Een gedachte die vaak bij me opkomt als ik ergens kom. Niet zo in Ardooie waar de 32ste Jogging Van De Tassche plaatsvond. Ik stond voor een lastig tweeluik met twee wedstrijden in evenveel dagen. Hoe pak je dat aan? Het verstandigste is om de eerste als voorbereidende jogging te lopen en om vervolgens in de tweede race voluit te gaan. Edoch, ik verkoos toch maar om beide – naar gelang de wedstrijdomstandigheden – aan 85% à  90 % te lopen. Een redelijk warme zomeravond was het, maar er stond wel wat wind. Vier rondes van 2,5 km tussen de velden. Mijn eerste en laatste ronde waren de snelste, daartussen was het meer zwoegen en aanklampen. Ik finishte als 29ste in 38'41”. Met een zevende plaats in de HVA – categorie kan ik verder blijven strijden voor een top 10 in het eindklassement van het Houtlandcriterium.