De schaduw van Congo

>

Permekeloop 2017

Photo credits: Peggy Decloedt.
Doseren is een kunst. Twee dagen voor de Keignaertloop (OLC) was er de Permekeloop in Jabbeke (Houtlandcriterium). Niet voluit gaan en aan hooguit 14 km/u lopen, dat zou het meest verstandige geweest zijn met het oog op mijn indivueel klassement en het teamklassement (2de met Vastgoed Box). Niks van dit alles. De zon scheen en na een lange fietstocht op een klein verzetje wilde ik nog eens vlammen. In een overmoedige bui schreef ik mij voor beide afstanden in. De 5000 meter werd een succes met een vierde plaats in totaal en een overwinning in mijn categorie in een tijd van 18'10". Gezien de warmte en wind een behoorlijke tijd. Na twintig minuten rust startte de 10.000 meter. Ik ging mee met een groepje met daarbij de tweede dame uit de wedstrijd in een tempo van 3.51/km. Pas in de slotronde liep ik van hen weg om nog net in de top 30 te eindigen in 38.31.  Op weg naar huis – met een koeltas als prijs – wist ik al dat ik in Zandvoorde sterretjes ging zien. Niet zozeer door mijn overmoed, maar door de voorspelde tropische hitte.