De schaduw van Congo

>

Keignaertloop 2017

Photo credits: Fons Roets.
Om in grote hitte een wedstrijd te lopen, moet je een beetje gek zijn. En als je het niet bent, dan word je het wel. Met een temperatuur van 29°C en een warme landwind wist ik al bij het rondje inlopen dat het niks ging worden. Vorig jaar had ik hier een hooikoortsaanval en ook nu kreeg ik jeuk in mijn ogen en niesbuien. Kop in het zand en doen alsof mijn neus bloedt, een andere wedstrijdstrategie kon ik niet meteen bedenken. Met startnummer 270 kwam ik nog goed uit de startblokken maar na hooguit enkele kilometers wist ik al dat de warmte mij bij het nekvel had. Het tempo vasthouden lukte niet. Ik finishte wel nog in de top 20, 19de plaats in 34.45. Een podiumplaats in mijn categorie was deze keer duidelijk te hoog gegrepen. Meer dan een vijfde plaats zat er niet in. Met een fles witte wijn in mijn rugzak kon ik daar best mee leven. The beat goes on. Een warm-weer-loper zal ik wel nooit worden.