De schaduw van Congo

>

Natuurloop Beernem 2017


Doordat de Hermesloop van 1 april uitgesteld werd door wegwerkzaamheden, stond ik aan de start van de Natuurloop Beernem in Beernem. Ik was er niet rouwig om want zo kon ik de trilogie van Vlaamse boslopen vervolledigen. De eerste in de rij was de Blekkerbostrail van Aalter, gevolgd door de Cavarun in het ondergesneeuwde Leen in Eeklo. Ik dacht dat Beernem een eerder kleine bedoening ging zijn, maar er stonden meer dan 500 atleten aan de start. Na lang getwijfel koos ik voor de middelste afstand van 15 km. Het weer was fraai en het parcours mooi en afwisselend. Ik begin de knepen van het traillopen overigens al beter onder de knie te krijgen. In plaats van in een beek te belanden, spring ik er nu al gezwind over. Met een chrono van 01:02:53 finishte ik in de top 10 met een negende plaats bij de heren. Goed georganiseerde wedstrijd, alleen jammer dat er geen officiƫle uitslag wordt bekend gemaakt.