De schaduw van Congo

>

Kiwi Run 2017

Sprint richting Soldatenberg - photo credits: OLC.
Aan de ontbijttafel vernemen dat Kenneth Neyt, triatleet en neef van Cindy, overleden is na een tragisch verkeersongeval. Bam, alles zwart voor de ogen. Ik hoopte nog even dat het een hoax was. Dit kon niet waar zijn. Hij was amper 40 en wou in het najaar nog een keer schitteren bij zijn tweede deelname aan de Iron Man in Hawaii. Met een mengeling van ongeloof, triestheid en verslagenheid stond ik aan de start van de Kiwi-run, de vierde manche van het OLC. Had die automobilist ook niet eens naar links kunnen kunnen kijken, en hoe snel reed die man eigenlijk? Zelf stormde ik aan 18 km/u de Soldatenberg op. De adrenaline maar ook woede joegen me vooruit. Jens Ketels was mijn strijdmakker gedurende drie snelle rondes. Ik finishte als 11de in 36'33” en 4de in mijn categorie. Mijn gedachten zijn bij de familie. Geschrokken leven we verder, in het besef dat het elk moment voorbij kan zijn. Rust in vrede Kenneth, we zullen je nooit vergeten...

RIP Kenneth Neyt (1976-2017)