De schaduw van Congo

>

Oostende-Brugge Ten Miles 2017

Uitgeregend en uitgewaaid naar 1u02' in de ten Miles
Het was echt flandrien-weer in de openingswedstrijd van het wegseizoen, de Ten Miles van Oostende – Brugge, met felle regen en een beukende zij- of zelfs tegenwind. Het startschot werd met een kwartier vertraging gegeven maar er stond wel een sterk deelnemersveld aan de start. Mijn ambitie was om er minder dan een uur over te doen. Mik naar de maan, zelfs als je mist kom je tussen de sterren terecht. Doch halverwege de wedstrijd wist ik al hoe laat het was: 8,05 km in 30'30” en een mentale dip. Geen sterren, alleen regen. Ik was ondertussen drijfnat, mijn armen bijna bevroren, en mijn loopschoenen vol water. Zompig geluid bij elke pas en af en toe het geklepper van mijn borstnummer. Het groepje met Bart Creminger en teamgenoot Frederik Ameloot was gaan vliegen en ik besloot solo mijn eigen tempo te lopen. Finish in 1u02'38”, en dat bleek nog goed voor een 15de plaats in mijn leeftijdscategorie. Veelbelovende start van de teamcompetitie ook, met ons Vastgoedbox Running team leverden we een collectieve sterke prestatie af.