De schaduw van Congo

>

Oostkerkse Polderloop 2016

Achtste plaats in de Polderloop van Oostkerke (Damme).
Er stond een tempoloop op het programma in voorbereiding van de laatste OLC-wedstrijd.  Maar dan kan ik toch beter een wedstrijd lopen. Zeker ook als het weer beter meeviel dan voorspeld. Veel wind maar wel droog. Tot op het allerlaatste moment heb ik getwijfeld welke afstand ik ging lopen. Je kon kiezen tussen 6, 12 of 21 km. Uiteindelijk toch voor de middelste afstand van 12 km gekozen. De kerk in het midden houden zoals dat heet en dat mag je in het fraaie maar miniscule Oostkerke letterlijk nemen. Eens je de kerk voorbij bent gelopen ben je het dorp weer uit en in de polders. Ik was niet van plan om voluit te lopen maar was wel mee met de goede vlucht in de openingskilometers. Mijn top 10 plaats kwam in de vier plaatselijke rondes nooit in gevaar en ik finishte als 8ste in 45.02 (3.45/km).