De ziel van de verzamelaar

>

Bilan van een seizoen



Start en aankomst editie 2016. Photo Credits: OLC.

De tijd vliegt, zo is het OLC - seizoen alweer achter de rug. Voor mijn erg regelmatig seizoen werd ik beloond met een negende plaats algemeen in het eindklassement van het criterium. In mijn leeftijdscategorie - die ook de eindwinnaar Alain Geerts herbergt - werd ik vijfde. Nooit liep ik beter dan dit jaar. Alle wedstrijden - op de trails na - had ik een moyenne van rond de 16 km/u. Met uitschieters in Bredene en de Night Run. Van de achttien OLC-wedstrijden heb ik er eigenlijk maar eentje gemist: Dwars door Mariakerke. Toen was ik met vakantie in de Alpen en liep ik daar een halve marathon. In de afsluitende wedstrijd van het OLC, de Massajogging De Olifant, werd ik 15de in het zog van de tempovaste Stefaan Vanneste. Het klassement lag toen al min of meer vast. Met ons Vastgoedbox Team eindigden we op de zevende plaats in de eindafrekening. Nu is het ontspannen genieten van enkele fin de saison wedstrijden en feestelijke kerstcorrida's.


OLC Top 10 (heren)

1 Alain Geerts 2872
2 Johan Olivier 2846
3 Stefaan Tanghe 2811
4 Dirk Boone 2786
5 Yordi Vanhee 2765
6 Jetro Vanhecke 2760
7 Jens Ketels 2718
8 Peter Hamers 2711
9 Laurent Meese 2700
10 Gino Puystjens 2690