De schaduw van Congo

>

Op het podium in de Oostende Night Run

2e plaats overall in de 14K Oostende Night Run.
Tweede editie van de sfeervolle Oostende Night Run. In 2015 werd ik zevende op de 14K. Beter doen dan vorig jaar was mijn doelstelling. Veel volk, meer dan 2.400 deelnemers op de drie afstanden en volle terrasjes op de zeedijk. Vorig jaar liepen we nog door het kursaal, nu was het parcours hertekend met onder meer een passage in een feeĆ«riek verlichte Japanse tuin. Om een goed resultaat te lopen moet alles meeziten en dat was het geval. Al tijdens het inlopen voelde ik dat mijn enkelpijn na een dag rusten weg was, en het weer was perfect. 19°C en niet al te veel wind. Halverwege de eerste ronde, na de passage in het gladde winkelcentrum, vormde zich een tempovast groepje van zes met daarbij Peter Hamers en Gino Puystjens. Ons tempo bleef ook in de tweede ronde behouden. Al struikelde ik soms bijna over borduren en parkeerde ik bijna dubbel in een ondergrondse garage. Gelukkig kon ik op mijn eindsprint rekenen om onder de 54 minuten te finishen: 53'53”. Doordat ik  samen met vele lopers van de 7K arriveerde wist ik niet hoeveelste ik was geworden.  Wie schetste mijn verbazing – Merho? – toen ik wat later het podium opgeroepen werd als tweede na de ongenaakbare Jetro Van Hecke. Het begin van een feestelijke Saturday Night.

Uitslagen MetaRelax Oostende Night Run 2016: 7 – 14 -21 Km

A photo posted by Laurent (@bibman) on