De schaduw van Congo

>

Kust Trail Run 2016

A photo posted by Laurent (@bibman) on

Afwisseling van spijs doet eten, zeggen ze. Ik zou het niet weten. Ik eet altijd hetzelfde, maar dan wel in grote hoeveelheden. Verandering van loopafstand is wel mijn ding. Na de korte afstand in de Zomerloop van Bredene, nu de langste afstand in de tweede editie van de Kust Trail Run: 22 km, duinen in en uit tot in De Haan. En op het moment dat je weer op het strand komt en denkt dat je het nu wel gehad hebt, mag je nog enkele keren zigzaggend door de duintjes. Trailrun Fun op een mooie zaterdagochtend. Ik liep heel lang in achtste positie, tot ik in de laatste duinenstrook nog gepasseerd werd door Karel Moerman, een loper van MACW. Het type dat deze trail als een voorbereidingswedstrijd liep en naar een piek en een snelle tijd in een marathon toewerkt. De enige piek die ik ken staat op mijn kerstboom eind december. Ik loop gewoon elk weekend mijn wedstrijd en zie wel waar het schip strandt. Negende plaats deze keer in 1u39min, en derde in de h40. Braadworst als beloning.