De schaduw van Congo

>

Oostende - Brugge Ten Miles 2016


Tien Mijl in 1 uur 37 seconden.

Mijn vierde opeenvolgende deelname aan de openingsklassieker van het wegseizoen. Voor het eerst in de kleurige outfit van mijn nieuw team Vastgoedbox. Voor de start werden we getrakteerd op felle maartse buien.  Ik liep na km 1 lange tijd alleen. Pas in km 6 haalde de Keniaanse Naom Jebet Rotich, winnares bij de dames, me in. Ik probeerde haar nog even te volgen maar dat was te hoog gegrepen. De lichtvoetige gazelle uit de hoogvlakten van amper 22 lentes verdween uit zicht. Halfweg klokte ik af in 29'44” en wist ik meteen hoe laat het was. De wind zat niet meer zo goed, een kasseistrook, bevroren handen. Mijn tempo zakte onder de 16 km/u. Ik perste er nog een slotkilometer in 3.32 uit. Finish in 1:00:37. Een vet nieuw PR, goed voor een 49ste plaats algemeen en een 7de in mijn categorie. Na de aanvankelijke euforie 's avonds toch ook wat spijt. Een sub 60 min lag voor het grijpen.  Een gemiste kans. Niet getreurd, op naar de volgende.

Chronorace: Resultaten 23e Oostende-Brugge Ten Miles