De schaduw van Congo

>

Schorreloop 2015

 Photo credits: OLC.
Je moet niet zot zijn om wedstrijdloper te worden maar het helpt wel. Waarom zou je anders na  ruim tien km nog sprinten met een twintigste plaats als inzet? Of is dat eerder competitiviteit in het vuur van de strijd?  Over de wedstrijd zelf  kan ik kort zijn. Aanklampen als het moet en sprinten als het kan. De eerste ronde ging het gezwind. De goede benen en het goede ritme, en vice versa. Nadien kreeg ik het te warm en had ik voortdurend dorst. Ik liep aan de rekker in een groepje met Johan Deramoudt, de verrassend sterke Stefaan Westerlinck en vakgenoot Patrick Vanden Berghe. Met af en toe een tussensprintje op de snellere stukken na de Finse piste bleef ik bij. In de einsprint ging ik Westerlinck en Deramoudt nog voorbij maar ik strandde op 1 seconde van Patrick Vanden Berghe, goed voor een 21ste plaats in 40'27" (15, 6 km/u). In het individueel klassement sta ik nog steeds vierde en met ons BSRT - team staan we zowaar eerste!