De schaduw van Congo

>

Top 10 in Aalter


Top 10 in zicht.  Photo credits: Gaby De Vos.
'Goed bezig!' riep er mij iemand toe vanuit zijn voortuintje terwijl ik aan een slakkengangetje van 11 km/u aan het uitlopen was. Vriendelijke mensen daar in Aalter. Voor de start praatte ik met een deelnemer die ik nog kende van wedstrijden in Bellem en Gistel. Hij waarschuwde dat het moeilijk ging worden om Top 10 te lopen door het sterke deelnemersveld. Ik had nog lang getwijfeld of ik de 8 of 16 km ging lopen, respectievelijk twee of vier rondes. Toch maar de 8 km gekozen in voorbereiding op de Keignaertloop. Met de sterkte van het deelnemersveld, het zwoele weer of de lastigheidsgraad van het parcours kon ik mij niet bezig houden. Daarvoor heb ik te weinig pijlen op mijn boog. Gewoon hard lopen en zien waar ik uitkom. In elke ronde moesten we twee keer de brug over de E40 oplopen en daar maakte ik gebruik van om de top 10 in te duiken. Ik finishte tot mijn tevredenheid als achtste in 29'08” (16,5 km/u).