De schaduw van Congo

>

Eindejaarsloop Bredene 2014

14de plaats in 33'44". Photo credits: Bredene Nieuws.
Deelnemen aan een eindejaarsloop is zoals reizen met de trein: je weet niet wanneer je zal aankomen. Voor de start was er nog een groepsfoto met BSRT. Het was leuk om als doorwinterd wedstrijdloper het enthousiasme van de start-to-runners te zien.  Mijn wedstrijd zelf was min of meer een 'copy paste' van een week eerder. Het seizoen loopt op zijn einde en het duurt net wat langer vooraleer ik onder stoom geraak. In het tweede gedeelte, vanaf de duinenstrook, vond ik wel de goede tred. Ik finishte als veertiende in 33'44”, op slechts een handvol seconden van plaats elf. Het lag allemaal heel dicht bij mekaar. Teamkapitein Benny Fischer werd knap vierde. Na de wedstrijd was er in het clubhuis van VVW Inside-Outside nog een teamreceptie en pannenkoekenslag. Ik ging met een fles schuimwijn en een biermand naar huis. Aan recuperatiedrank geen gebrek..