De schaduw van Congo

>

Zesde plaats Sinterklaasloop 2014

Start van de Sinterklaasloop. Foto Credits. De Blomme.
Als wedstrijdloper beleef ik een heel mooi jaar. Door een vervelende verkoudheid had ik echter weinig vertrouwen voor de 10K Sinterklaasloop met start en aankomst in De Blomme. In de eerste drie kilometer had ik moeite met mijn ademhaling, maar nadien kwam alles los en ging het beter. Ik hervond mijn snelle benen. Ons zevenkoppig groepje, met onder andere Koen Tackx, werd nog voor aanvang van de derde ronde flink uitgedund en ik bleef alleen over met de zeer gedreven Mechelaar F. Lannoo. We bleven mekaar goed aflossen tot aan de finsh. Zesde plaats in 36'57”en eerste in mijn leeftijdscategorie! Ik loop nog enkele eindejaarslopen en dan trek ik mij terug in Duurloopland om een solide basis voor volgend seizoen te leggen.