De schaduw van Congo

>

8K Marathon Oostende 2014


Halverwege de race. Photo credits: C. Laplace.
Als je tijd hebt is alles op loopafstand. En als je weinig tijd hebt moet je de kortste afstand kiezen en snel lopen. Het leven van een hardloper kan simpel zijn op een zondagochtend in Oostende. Start van de 8 km-race was om 10u15 op de zeedijk. Tegenwoordig start iedereen bliksemsnel dus moet je echt al vlammen om vooraan het pak te zitten. En dan nog.. Na de eerste kilometer liep ik samen met Jens Ketels in ongeveer tiende positie. Ik besloot mee te schuiven met Pascal Roekens en tijdens het naderen van het Maria Hendrikapark ging ik hem voorbij voor een solotochtje van nog eens 4 km. Het tempo kon ik vlot vasthouden en ik finishte als achtste in 28'58". Een geslaagde generale repetitie voor de Hermesloop en bonuspunten voor BSRT in het teamklassement. Missie geslaagd!