De ziel van de verzamelaar

>

Vuurtorenloop 2014

 101: titel van een prima live album van Depeche Mode.  Het opzwepende 'Never let me down again' stond lange tijd op mijn playlist van favoriete running songs.  101: mijn startnummer voor de Vuurtorenloop.  Lopers zijn geen tobbers, alleen de dagen voor een wedstrijd valt het wel eens tegen. Tapering of nog eens serieus de beuk erin? Het antwoord is altijd lopen, dus voel ik pas opluchting als het startschot eindelijk weerklinkt. Ik neem een bliksemstart met de eerste twee kilometer in 7'06" of 17 km/u. Dat is een vlaag van overmoed en dat tempo houd ik geen 11,6 km lang vol. 101: noodhulp gevraagd of gas terugnemen.  Voor ik het weet loop ik weer in niemandsland, best pittoresk, met de avondzon weerspiegeld op het glinsterende water van de Spuikom. Maar het is ook erg warm en vochtig. Een vakantietripje is het niet, ik moet alles uit de kast halen om mijn tempo vast te houden. Dan toch de verlossende laatste bocht en de 23ste plaats in 42'54", net na Brusselaar Koen Tackx. Ons BSRT - team blijft ondertussen fantastisch presteren. Teamkapitein Benny Fischer won voor de derde opeenvolgende keer brons. (photo credits: OLC)