De schaduw van Congo

>

Konterdamloop 2014

18de plaats Konterdamloop.
Nooit achterom kijken tijdens een wedstrijd. Altijd recht vooruit staren, naar de voorliggers, en als je die niet meer kan zien ben je ofwel heel goed, ofwel heel slecht bezig. Luisteren naar de aanmoedigingen van het publiek, dat helpt ook om je vermoeide tred te vergeten. In de sfeervolle Konterdamloop zit het op dat vlak wel snor. Vanop terrasjes en vanuit deurposten moedigen talrijke mensen je enthousiast aan. You can do it, al is de weg nog lang. Vanaf ronde 2 liep ik rond de 20ste plaats. Bij het opdraaien naar de brug in de derde ronde zag ik echter hoe klein mijn voorsprong op een achtervolgend groepje met Frederik Ameloot, Patrick Van Den Berghe en Dirk Luypaert was geworden. In de slotkilometer, net voor de laatste bocht, kwam Le Blanc als een duiveltje uit een doosje aansluiten. In de laatste rechte lijn kon ik echter op mijn sprint rekenen om mijn 18de plaats veilig te stellen. Mooie openingswedstrijd van de zomer.