De schaduw van Congo

>

Wijkloop Stene 2014

In de achtervolging.  Photo credits: JT de Olifant.
Uit het grote boek der Wedstrijdgeboden: Gij zult voldoende drinken tijdens een sportieve inspanning. In een winderig Stene startte ik goed in het gezelschap van de sterk lopende Patrick Vanden Berghe. Maar na ronde 1 miste ik wel mijn bekertje water, dat dacht ik tenminste, maar later merkte ik dat er gewoon geen waterbedeling voorzien was. Door mijn verkoudheid voelde mijn keel droog als woestijnzand. Focus en concentratie maken het verschil uit, collega loper/blogger Koen Tackx schreef er eerder al gevat over.  Eventjes verloor ik mijn concentratie en voor ik het wist liep ik de laatste twee kilometer alleen. De felle wind was geen bondgenoot om het gat met het groepje voor mij te dichten. Maar als ik wilde drinken dan moest ik zo snel mogelijk de aankomst bereiken. Ik kwam in 37'25" als 23ste over de streep. Zelden smaakte plat water beter dan vlak na de finish. Ons BSRT - team blijft ondertussen goed presteren. Teamkapitein Benny Fischer eindigde knap derde.