De schaduw van Congo

>

Route 62 (2012)

Een kille zaterdagnamiddag half November, amper 7°C en een barre en ijskoude wind. Vroeger zou dat de perfecte weersconditie geweest zijn om een namiddagje te bankhangen en wat bij te lezen of naar een filmpje te kijken. Nu fiets ik liever 50 kilometer in aanloop naar een 12km hardloop-wedstrijd. Het kan verkeren. Ik was van plan om na het OLC uit te bollen richting Kerstmis, maar twee weken zonder snelheidstraining was al ruim voldoende om me ongedurig te maken. Route 62, een organisatie van de Gistelse Jogging Club, heeft een mooi en vlak parcours met de oude spoorwegbedding "De Groene 62" als centrale as. Winnaar van de wedstrijd werd Henk Vandermeersch die ruim 1 minuut sneller was dan Kurt Verbrugghe. Zelf liep ik een erg beheerste wedstrijd. Ik finishte als 20ste in 47:56, in het spoor van Heidi Hertveldt (47:51), de winnares bij de dames. Heidi hield erg nipt de dapper strijdende Lies Deruddere af. Alle uitslagen (jeugdloop, 4 en 12 km) vind je hier. Na afloop kregen we een fles rode wijn mee die ik met plezier soldaat zal maken. Ik kijk nu al uit naar de kerstcorrida's.



















































































































































































SH

0:49:34:5